Beratnya dugaan kau datuk Sri Anwar....

Bismillahirrahmanirrahim....
Segala pujian bagi ALLAH, tuhan sekalian alam...

Emm...Kasihan saya lihat Datuk Sri Anwar Ibrahim. Sudah bebas tapi masih diburu skandal. Marahnya kepada Tun Mahathir masih belum padam lagi, ditambah lagi dengan skandal yang sama tapi dikatakan perbuatan Najib dan Isteri. Susah nak percaya. Kalau pun benar, memang susah nak percaya. Kalau Tun Mahathir tak mengakui perbuatan Anwar dahulu sebagai di ada- adakan, mungkin orang boleh berfikir lagi tentang anwar, tetapi bila dah Mahathir dah buat pengakuan, pandangan rakyat kini bukan tertumpu pada Datuk Sri Anwar, Tetapi pakatan BN atau UMNO khususnya, atau yang lebih khusus lagi, 4 sekawan, Pak lah, Najib, Rosamah, dan Khairy.

Saya kira skandal Pak Anwar ini akan memberi lebih kekuatan kepadanya. Bukan saya kata dia tak bersalah, Kerana yang haq itu adalah milik ALLAH. tetapi dengan senario sekarang keadaan ini lebih menguntungkan pihak Pak Anwar daripada pihak Pak Lah sendiri. Dan lebih teruk lagi apabila kesilapan najib juga turut menjadi bukti sebagai dalang bagi skandal semua ini. Saya tak nak kata tentang Ketua Polis negara kerana dia juga makan gaji. Dia bukan dipilih oleh rakyat tapi pak menteri, so kena jaga dirilah. Bukan semua orang boleh jadi Tun Salleh Abbas.

Jika kita lihat dari segi logiknya, skandal yang melibatkan Pak anwar ini tidak effective jika ia ingin dijadikan kayu ukur untuk memalingkan pengaruh rakyat dari PR kepada BN.

1. Kalau ini terbukti fitnah, saya rasa hidup 4 sekawan tak akan lama. Dan paling lama bertahan pun khairy, yang mana mungkin dia akan bertindak seperti apa yang saudara ezam (kude trojan) sedang buat. tak sesapa tau. Dan nasib yang lain, akan seperti ape yang mereka buat pada Tun mahathir.

2. Kalau skandal ini dibuktikan benar, Pengaruh masih lagi memihak kepada Perikatan Rakyat. Kerana badan berkanun memang sudah lumpuh ( walaupun kerajaan la ni cube memberi elaun " mintak ampun" kepada para pendiri badan berkanun) disebabkan ape yang Tun Mahathir telah buat dulu. Anwar akan masuk penjara. Tapi penyokong akan menjadi semakin ramai, malah berkali ganda dari ape yang kita lihat tahun 2000 dulu. Lebih ramai yang akan sanggup bermandi air "ubat" dari FRU kerana ingin membantah sistem yang sudah tidak seimbang.

Walau apa pun skandal ini sudah terbukti yang pak-pak menteri kita dan juga pendukung kuat sistem kronisme di dalam UMNO sudah terasa bahang yang terlalu panas daripada pada semburan naga pakatan rakyat. Dan mereka sudah hilang kekuatan walaupun ade kude trojan yang dah tak ade "bontot" menyertai mereka. Emmm mungkin inilah phasa terakhir peralihan kuasa. Mudahan Pak Anwar bersabar, Mudahan 4 sekawan sedar, mudahan ALLAH masih merahmati rakyat malaysia dan memberi kan petunjuk yang haq kepada hambaNYA yang serba dhaif ini.

Tips: Presiden Mandela juga pernah melalui seperti ini

Psst: Anwar naik , minyak turun..

Allahu Akbar..

Pas Taman Melewar
Enginius